27 Eylül 2016 Salı

DİNARLI ŞAİRLERDEN DİNAR ŞİİRLERİ - SÜLEYMAN UYSAL



DİNAR’A DESTAN
Bu bayram Dinar’ı dolaştım gezdim
Bu yoldan niceleri geçti dediler
Kalburdan eledim elekten süzdüm
O eski dostların göçtü dediler

Saçları ağarmış elliydi yaşı
Kılıcı keskindi doğrardı taşı
Dinar karakolunda Sinan Onbaşı
Araştırdım sordum göçtü dediler

Arpayı yükledim yoldaşım Veli
Dinar’ın pazarı günlerden Salı
Buğday pazarında Kazım Uysal’ı
Sordum araştırdım göçtü dediler

Kasap Nazif vardı yarış atçıydı
Zamanın cerrahı Ali Tatcı’ydı
Menderes öğretmen edebiyatçıydı
Onlarda bu yoldan geçti dediler

Hayvan pazarında satılır toklu
Kimi haksız olur kimisi haklı
Hamdi Cakcak vardı birde Bozoklu
Onlar bu diyardan göçtü dediler

Dostlarım kimseyi görmeyin hakir
Çevrede ün yaptı çalgıcı Bekir
Antika toplardı saatçi Şakir
O’nun bir eseri kalmış dediler

Dinar’a odun taşıdık biraz
Kırağı düşerdi geceler ayaz
Ormancı Nebi vardı tilkiden kurnaz
O’da tedavülden kalkmış dediler

Deli Kadir çiftçi Müftüoğlu tüccar
Geniş bir aile soyadı Acar
Dinar ovasından sökülen pancar
Burdur fabrikaya yetmiş dediler

İyi şeyler yazmış ilçemden yana
Hepimiz minnet  borçluyuz O’na
Selam olsun bizden Nedret Gürcan’a
Dinar için bağrı yanmış dediler

Tarihten öncedir ilçemin yaşı
Deprem ile geçirmiş  çetin savaşı
Bir bir sayamam ki doksan dört kişi
Bu toprak onları yutmuş dediler

Güzel Dinar arkan karlı dağ olsun
Bir elin bal öbür elin yağ olsun
Gidenlere rahmet başın sağ olsun
Süleyman’ın destanı yetmez dediler.

                                                         Süleyman UYSAL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder