10 Mart 2017 Cuma

DİNARLI ŞAİRLERDEN DİNAR ŞİİRLERİ





ÖZLEDİM

Dinar'ın ve Beyköy'ün özlemini dile getiren şiir..

Kendimi Uluköy’de fark ettim, Dinar’da yetiştim.
Danaoğlu bağı muhacırlar sokağında yoğruldum.
Küçüklüğümü götüren, bulanık yılları özledim.
Arada bir de olsa, Menderes kıyısında oturdum.
Top oynadığımız, Korubaşı çayırlarını özledim.

Yolların birleştiği, hareketli Dörtyol meydanını,
Küfelerde iple satılan Karakuyu sazan balıklarını,
Testereyle açılan, Karabekir'in gazozunu özledim. 
Akşam treninde tepsiye dizilen köftenin kokusunu,
Köşe bakkal Cihat'ın yağ, biber ekmeğini özledim.

Yaz akşamları sık sık gidilen yazlık sinemalarını,
Cam bardakla satın aldığımız çekirdeği, nohutu,
Kaçamak yaptığımız parklarını, Düden'i özledim.
Dikici  yolunda erken gelişen yeşil, sulu çağlaları,
Emanet mayo ile yüzdüğümüz, saf Ilıca'yı özledim.

Üretilenleri ucuz satıldığı, kalabalık salı pazarını,
Pazardan alıp giydiğim, hazır iş takım elbiseleri,
Okul harçlığı getiren annemi ve babamı özledim.
Beyaz tebeşirle boyadığım, spor ayakkabısı ile
Prova yaptığımız bayram hareketlerini özledim

Eski yoldan şehre giden kozalı at arabalarını,
Üstü açık kamyonları, erken geçen trenleri,
Rüzgâra karşı sabah yolculuklarını özledim.
Yokluğu, çaresizliği, parasız geçen yaz aylarını,
Ellili yılların herşeyini, sade yaşamını özledim.

                                                                           Mustafa AKKUŞ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder