21 Kasım 2019 Perşembe

DEDE CİHAN'IN ÖĞRETMENLER GÜNÜNDE OKUDUĞU ŞİİR UYARLAMASI


BEN GİDEMEM DİNAR'DAN

Aç yatar, çıplak gezer, sırtımda yük taşırım.
Başıma bela yağsa, sabreder alışırım.
Canıma kast eden düşmanımla barışırım.

Yalnız bir şey yapamam, çıkarma hiç kafandan.
Kusura bakma beyim, ben gidemem Dinar’dan.

Çok severim Dinar’ı, bundandır çektiklerim.
Gözümü kandil yapar, başucunda beklerim.
Bu şehrin nimetleriyle doludur iliklerim.

Bu hususta çekinmem, kasırgadan tufandan.
Kusura bakma beyim, ben gidemem Dinar’dan.


Sakatını, topalı, kelini, dilsizini
Atamın her eşyada göze çarpan izini
Bademli’deki bağını, koyu pekmezini

Canımdan çok severim, ayrılamam onlardan
Kusura kalma dostum, ben gidemem Dinar’dan

Ne kadar çok sevdiğim, sizlerle yaşamada
Başım, kalbim sayısız hatıra taşımada.
Her şey olur da, yalnız sevgi olmaz demode

Çok kere pişi yedik, hepimiz bir tandırdan
Kusura kalma beyim, ben gidemem Dinar’dan

Çocukluğum, gençliğim, orta yaşım burada.
Hepsi de elbet yaşadıklarım bir arada.
Altmışaltı yıla göz attım, gam çok arada.

Memnunum ben şehrin, çocuğundan, çoluğundan
Kusura bakma beyim, ben gidemem Dinar’dan

Burada büyümüşüm, burada gelişmişim.
Burada gönül vermiş, burda sevdalanmışım.
Burada çok şeyleri, bir pula değişmişim.

Görünüz ne kadar bağlıyım, şehre dört yandan
Kusura kalma hemşerim, ben gidemem Dinar’dan

Dinar’da öğrendim ben, ağlamayı gülmeyi
Burada zevk aldım, dostlara gönül vermeyi
Nasıl terk ederim ben öğretmenim İdris Alev’i

Mümkün müdür ayrılmak bu kadar dostumdan?
Kusura kalma dostum, ben gidemem Dinar’dan

Anamı hatırlatır, o canım Aysel Teyze
Biz onlara giderdik, o da gelirdi bize
Bana boncuk takardı, gelmesin diye göze

Zemzem diye içerim, bu Dinar’ın suyundan
Kusura kalma gardaş, ben gidemem Dinar’dan

İşte çocukluğumun şen Suçıkan avlusu
İşte başkanımız Hakan ve yavuklusu
Şu ağacın altında, kuşa kurarlardı pusu

Dedemin dedesi de geçermiş bu meydandan
Kusura kalma süt gardaş, ben gidemem Dinar’dan

O canım matbaalar, muhabirler , patronlar
Ufacık gazeteler, bizim olan sütunlar
Ben onları severim, onlar da beni anlar

Nasıl ayrı kalırım, bu ruh veren diyardan
Kusura bakma bacım, ben gidemem Dinar’dan

Dün öğretmenimdi, bugün dost çok öğretmen tanırım.
Gün gelir el öperim, gün gelir aranırım.
Yıllar öncesi gibi, onlara yaslanırım.

Bu şehrin kuzusunu, tekesini severim
Sözünü, sohbetini Dede Cihan’ın severim
Bir şey dersem anlarsın, eğitim gönüllülerini severim.

Rica ederim etme, beni memleketimden.
Kusura bakmayın, ben gidemem Dinar’dan
                                                      16.11.2019
                                                       Dede CİHAN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder