17 Ocak 2020 Cuma

SAFFET UYSAL


Üryan Geldim *

Yöresi : Dinar       Kaynak: Saffet Uysal 92

Üryan geldim gene üryan giderim
Ölmemeye elde fermanım mı var
Azrail gelmiş de can talep eyler
Benim can vermeye dermanım  mı var

Yitir şu gönülden ileği yitir
Cehd eyle elini yoksula yedir
Bana derler gam yükünü sen götür
Benim yük götürür dermanım mı var

Dirilirler dirilirler gelirler
Huzuri mahşerde divan dururlar
Harami var deyi korku verirler
Benim ipek yüklü kervanım mı var

Karac’oğlan der ki ismim överler
Ağu oldu yediğimiz şekerler
Güzel sever  deyi isnat ederler
Benim Haktan özge sevdiğim mi var

* Adil Arslan tarafından kırık hava olarak bestelenen bu türkü ayrıca değişik yörelerde uzun hava olarak da söylenmektedir.
92 Saffet Uysal: 1944 yılında Dinar’ın Bademli köyünde doğdu. Bağlama çalmayı küçük yaşta dayılarından öğrendi. Kalabalık Yörük bir aileden gelen Uysal, çeşitli insanların gelip gittiği ve her gelenin bir şeyler bıraktığı ya da aldığı bir ortamda büyüdü.
Gümüşhane öğretmen okulunda okudu. O dönemde de okulu müzik gruplarında yer aldı. Okulu bitirdikten sonra 9 yıl öğretmenlik yaptı. Daha sonra 1973 yılında açılan bir sınavı kazanarak  TRT’ye girdi. Buradaki yapımcılık görevi dolayısıyla Türkiye’nin çeşitli yerlerinde derlemeleri oldu.
Aşık Veysel’den Nesimi Çimen’e,  Ruhi Su’dan Muharrem Ertaş’a dek birçok insanla röportajlar yaptı,
Halk müziği ve edebiyatına ilişkin çalışmalarını özellikle Alevi – Bektaşi ve Türkmen  geleneği üzerine yoğunlaştırdı.   
Müzik ve folklor çalışmaları dışında öykü, şiir ve yazıları yayımlandı. Ayrıca bir gazetede türkülerin öyküleri üzerine yazılar yazmaktadır.
TRT Antalya radyosundaki yapımcılık görevini sürdürmektedir.

Ela Gözlüm Türküler – Bekir KARADENİZ       Özgür Yayınları - 2000

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder